Marketing: “Dit is als seks zonder klaarkomen?!”

Deze legendarische uitspraak is ooit door een collega van mij gedaan in een volle collegezaal tegen een docent die alleen maar halve tips, rare antwoorden en niet werkende oplossingen gaf.

Ik zie met grote regelmaat dat bedrijven enorme kansen laten liggen. Ontzettend leuke bedrijven met bijvoorbeeld een haperende strategie, prachtige producten met een nietszeggende verpakking, onzichtbare bedrijven, campagnes zonder resultaat en zo kan ik nog even doorgaan. Ernstige missers!

Per jaar ontmoet ik veel leuke ondernemers. Vaak vol passie en energie. Maar ondanks de passie en het hele leuke gesprek mis ik regelmatig hun boodschap.

Hier gaat het vaak mis…

Ik heb van veel ondernemers simpelweg geen flauw idee wat ze nu precies doen, waarom ze het doen of wie ze zijn. Dan heb je een fantastisch leuk gesprek vol passie en energie… en jij denkt ‘ja ja ja dit is leuk’… gevolgd door een soort anti-climax wanneer je tot de conclusie komt dat je na een fantastisch leuk gesprek nog steeds geen helder beeld hebt wat de ander nu precies voor je kan betekenen. Soort seks zonder klaarkomen dus. En ja, ik stel goede vragen en ik kan goed luisteren.

De realiteit is:
Zeker 50% van de ‘visitekaartjes’ (je branding dus) is volstrekt onduidelijk. Een bedrijfsnaam die niet zoveel zegt, vormgeving dat daar ’perfect’ bij aansluit en daarnaast ’vergeten’ ze te vertellen wat voor problemen ze oplossen en waarom ze daar verschrikkelijk goed in zijn. De vormgeving is soms best ‘okay’, maar zegt feitelijk niets. Als ik dan later hun profiel op social tegenkom of hun visitekaartje verwerk weet ik niet meer wie ik heb gesproken laat staan waar ik je voor kan benaderen of bij wie ik je kan aanbevelen. Ik maak in ieder geval niet meer de koppeling tussen het fantastisch leuke gesprek en een nietszeggende uitstraling.

Wie ben je? Wat doe je? Waarom moet ik jou hebben? Wat los je voor mij op?

4 eenvoudige vragen, maar wees eens eerlijk: kan jij ze allemaal binnen 60 seconden beantwoorden?

Zodra ik antwoord heb op deze vragen kan ik jou écht helpen.

Direct aan de slag?

Vul het onderstaande formulier in en we nemen contact met je op om een kennismakingsgesprek in te plannen.

Ben je klaar om te groeien?

Laten wij samenwerken!

Contact opnemen