Interview met creatief talent: Angela Sudmeijer

Als externe professional heb ik een eindejaars project beoordeeld van 4e jaars leerlingen van het Mediacollege Amsterdam. De opdracht was bijzonder en complex: het thema was uncomfortable art en uncomfortable was het bij tijd en wijlen. Alles is voorbijgekomen van porno tot bloed, dood, mishandeling, dierenleed en dan allemaal netjes gevat in een concept en dito vormgeving/presentatie. Bij de beoordeling sprongen er 3 talenten uit. De derde die ik uit wil lichten is Angela Sudmeijer. Angela is er uitstekend in geslaagd om het ‘uncomfortable’ gevoel over te brengen.

“Leuk om te melden: Angela is 22 januari jl. geslaagd als Grafisch Vormgever in de richting concept op het Mediacollege Amsterdam. Gefeliciteerd!”

• Waarom denk je dat ik jou als talent heb uitgekozen?

Omdat mijn werk onderscheidend is. Ik heb geprobeerd net een stapje verder te gaan met deze opdracht zodat mensen zich ongemakkelijk voelen. Ook heb ik nieuwe media ingezet (o.a. Layar, digitale Mupi’s met daarin bewegende filmposters en CardShake gebruikt voor elektronische visitekaartjes op je telefoon).

• Angela, als ik jouw stijl moet omschrijven, wat hoop je dan dat ik zeg?

Mijn vormgeving is natuurlijk van opzet. Verder durf ik te experimenteren en grenzen te verleggen in/met mijn werk.

• Het project had als thema ‘uncomfortable art’. Wat was je eerste reactie toen je de opdracht las?

Interessant en uitdagend. Ik dacht hier kan in mij helemaal in laten gaan. In het begin was ik nog even té voorzichtig in mijn opzet zodat het nog niet als ongemakkelijk werd ervaren. Toen ik éénmaal op gang was met de benodigde inspiratie achter de hand kwam en ging het als vanzelf.

• Hoe pak jij normaliter een project op? Wat zijn de stappen die je zet?

Met een nieuw project ga ik eerst onderzoek verrichten, kom daarna op een helder en krachtig idee. Vervolgens kom ik op een concept. Bij elk nieuw project koop ik design boeken, daaruit haal ik mijn inspiratie en beeldmateriaal. Maak schetsen en zet daarna de digitale vormgeving op. Ik maak een project vaak moeilijker voor mijzelf om het meer tot een uitdaging te maken, presteer beter onder druk.

• Wanneer vind jij een project geslaagd?

Als het project binnen de gestelde termijn en de juiste voorwaarden is geleverd. Dat wil zeggen de doelgroep is bereikt; het idee, de vormgeving en het concept sluiten hierop aan. Dat kan zijn dat apps/websites werkend zijn gemaakt, maar ook dat de vormgeving als geheel hierop aansluit.

• Hoe zet je je handtekening als designer? Hoe maak je jouw design eigen?

Ik heb nog niet een geheel eigen signatuur zodat men mijn werk zou herkennen als zijnde “Dit is het werk van Angela Sudmeijer”. Daarentegen is mijn vormgeving erg natuurlijk van opzet misschien dat ik hiermee al een aanzet heb gegeven mijn werk te markeren.

• Over 10 jaar komen we elkaar weer tegen. Waar ben je dan en wat doe je dan?

Mijn doel is werkzaam te zijn bij een creative digital agency als artdirector.

• Waar kunnen mensen jouw huidige werk vinden?

Mijn werk is te vinden op:

www.angelasudmeijer.com

www.behance.net/angelasudmeijer

www.vimeo.com/angelasudmeijer

• Gebruik je als professional ook zakelijk socialmedia? Waarom wel of niet?

Ja, ik heb een LinkedIn account. Twitter en Google+ wordt gebruikt als blog. Dit met name om mijn werk zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen, andere mensen te leren kennen en blijf zelf zodoende op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en trends binnen de markt.

• Wat is je droom?

Ik wil zoveel…veel dingen zijn leuk om te doen. Reizen naar andere landen, met name Azië, omdat Aziatische culturen mij erg aanspreken. Ook zou ik (grafische) samenwerkingsprojecten met mensen uit het buitenland willen opzetten. En een vette Harley Davidson onder mijn kont zou ook niet verkeerd zijn.

• Is er nog iets speciaals wat we van jou moeten weten? Heb je een bijzondere eigenschap of onverwacht talent?

Ik ben volhardend. Hou mij verder bezig met; fotografie, coderen, en illustreren.

Direct aan de slag?

Vul het onderstaande formulier in en we nemen contact met je op om een kennismakingsgesprek in te plannen.

Ben je klaar om te groeien?

Laten wij samenwerken!

Contact opnemen