Een complex traject met diverse vestigingen en interieurconcepten, waarbij maatwerk en flexibiliteit essentieel waren.

Toegepaste skills

Art directionBeletteringBrandingConceptontwikkelingSigningStrategisch trajectVormgeving / dtp

Olympia Nederland

Aanvang

Olympia Nederland is een uitzendorganisatie met 140 vestigingen in Nederland en biedt werk van betekenis aan ruim 10.000 mensen. Olympia had een nieuwe marketingstrategie ontwikkeld en van daaruit een nieuwe huisstijl. Aan ons de vraag of wij de nieuwe huisstijl en nieuwe kernwaarden konden vertalen naar de aankleding (signing) van alle 140 vestigingen. Samengevat: ontwikkel een signing pakket waarmee alle vestigingen uit de voeten kunnen.

"Strategisch traject voor Olympia Nederland"

Aanpak

We zijn gestart met het in kaart brengen wat er speelt binnen de organisatie en wat de wensen zijn van de verschillende vestigingen. Vanuit de basis gesprekken hebben we een pilotgroep samengesteld met daarin de belangrijkste vestigingsleiders. Belangrijk in de zin van groot, kritisch, scherp… diversiteit was het streven. Vervolgens zijn we stapsgewijs een signing pakket gaan ontwikkelen. Situatieschetsen, visualisatie en al heel snel fysieke modellen. Samen met het bedrijf dat alle signing heeft ontwikkeld en geproduceerd en met ons heeft uitgedacht, konden we vanaf het prille begin laten zien wat er mogelijk is. Wij hebben ook de ontwikkeling van de definitieve 0 serie begeleid tot de uitrol naar alle vestigingen. We hebben diverse logo dragers ontwikkeld van 3D tot canvas, met en zonder verlichting. Een welkomswand met daarin een beeldscherm om alle klanten persoonlijk welkom te kunnen heten. Alle beeldschermen worden aangestuurd vanuit een centraal punt op het hoofdkantoor. We hebben vele mooie technieken kunnen toepassen waardoor we zelfs kleurverloop met ledverlichting hebben kunnen creëren. Plantenbakken met 3D logo voor meer privacy tijdens de gesprekken en nog vele andere dynamische items.

Onderscheidend vermogen

Dit was een ingewikkeld traject. Geen vestiging was hetzelfde. Groot/klein, monumentaal pand / in-house kantoor, grote ramen / geen ramen, begane grond / 4e verdieping, eigen vestigingen / franchise vestigingen, net een nieuw interieur / ouder concept. Daarbij ook nog lokale regelgeving voor beschermde stadsgezichten en het aanbrengen van buitenreclame. Er waren op dat moment ook nog meerdere interieurconcepten in gebruik. Het is ons gelukt door goed te luisteren en de echte wensen van de vestigingsleiders terug te laten komen in de concepten. Samen met het productiebedrijf hebben we een systeem ontwikkeld waarbij iedere vestiging een zekere mate van vrijheid had om te kiezen wat zij nodig hebben. Dit gaf genoeg ruimte voor eigen inbreng en visie terwijl er volledig recht werd gedaan aan de basisvraag vanuit het hoofdkantoor.

Beeld bij het project

Ook interesse in Strategisch traject?

Laten wij samenwerken!

Contact opnemen

Aan de slag!