IDDS is een landelijk opererend, multidisciplinair onderzoeks- en adviesbureau dat oplossingen op het gebied van ontwikkeling van locaties, zowel boven- als ondergronds levert. Dit unieke, uitgebreide en op maat gemaakte traject betrok alle medewerkers en creëerde een duurzaam merk dat klaar is voor de toekomst.

Toegepaste skills

BeletteringBrandingCopywritingFotografieHuisstijlontwikkelingLogo ontwerpMarketingSigningStrategisch trajectVideo

IDDS Groep

Aanvang

IDDS is een landelijk opererend, multidisciplinair onderzoeks- en adviesbureau dat waardevolle oplossingen op het gebied van ontwikkeling van locaties, zowel boven- als ondergronds levert.

IDDS was op zoek naar een verbindend verhaal. Er waren op dat moment meerdere deelbedrijven met deels andere namen. De synergie was laag en er was onduidelijkheid over hun activiteiten. Het was bijvoorbeeld bij opdrachtgevers niet altijd duidelijk dat een specialistisch bedrijf onderdeel was van IDDS. Het was tijd voor een grote professionalisering stap. Bureau Hardes is gevraagd om dit proces te begeleiden. De conclusie na een uitgebreid strategietraject was een volledige re-branding zowel intern als extern.

"Strategisch traject voor IDDS Groep"

Aanpak

We zijn gestart met een strategisch traject waarbij we in 10 sessies samen met de directie de basisstrategie hebben ontwikkeld. Het bedrijfsplan voor de komende 5 – 10  jaar. Vanuit de concrete doelstellingen zijn we de uitwerking gestart met een synergie traject waarbij we alle medewerkers (110 fte) van alle deelbedrijven en vestigingen hebben laten samenwerken. We hebben interne werkgroepen opgericht die Bureau Hardes actief hebben geholpen bij de re-branding o.a. bij de invulling van de bedrijfsnaam. Daarna zijn we gestart met de volledige rebranding van de huisstijl en het ontwikkelen van alle marketing- en communicatiematerialen.

Onderscheidend vermogen

Dit traject was echt maatwerk en uniek omdat het gelukt is om alle medewerkers erbij te betrekken. De diversiteit in medewerkers is groot. Van mensen die letterlijk met hun werklaarzen in de klei staan, tot ingenieurs die voornamelijk op kantoor werken. Er staat nu een breed gedragen merk dat tot op de dag van vandaag (>13 jaar inmiddels) nog volop in gebruik is. We hebben de strategie bepaald, het logo ontworpen, 40-delige huisstijl, belettering wagenpark, signing/aankleding kantoren en algemene ruimte, parkeerborden, entreebord, vlaggen, mappen, logo en huisstijlen deelbedrijven, bedrijfsvideo, fotografie, brochure, magazine, website, intranet. Ook bijzonder is het dat de inspiratie voor het ontwerp van het logo komt van het schilderij “The Beauty of Connecting” gemaakt door Dennis Hardes.

Beeld bij het project

Ook interesse in Strategisch traject?

Laten wij samenwerken!

Contact opnemen

Aan de slag!