We zijn gestart met een identiteit vs Imago traject om in kaart te brengen of haar uitstraling in lijn is met wat ze wil zijn. De uitkomst was bijzonder, want er was een harde scheiding in de vorm van 2 kampen met een eigen mening.

Toegepaste skills

BrandingMarketingStrategisch traject

Anchor Intellectual Property

Aanvang

De specialist op het gebied van het beschermen van intellectueel eigendom. De eigenaresse Diana Versteeg is meerdere malen opgenomen in de lijst van The World’s Leading Corporate Trademark Professionals (WTR300). Naast haar ruime ervaring als advocaat en bedrijfsjurist, is zij ook erkend merkengemachtigde en docent. Ze is vooral ondernemer. Ze beschouwt zichzelf dan ook als een IE business strateeg, die binnen een juridisch kader adviseert. Ze heeft Bureau Hardes gevraagd om te onderzoeken hoe haar branding in elkaar zit en of dat klopt met wat ze wil uitstralen. Er was twijfel of ze doet wat nodig is.

"Strategisch traject voor Anchor Intellectual Property"

Aanpak

We zijn gestart met een identiteit vs Imago traject om in kaart te brengen of haar uitstraling in lijn is met wat ze wil zijn. De uitkomst was bijzonder, want er was een harde scheiding in de vorm van 2 kampen met een eigen mening. Het probleem zat met name in de kwaliteit van haar branding. Die was al van hoog niveau, alleen was dat niet goed genoeg bij wat zij zelf wilde zijn. De noodzaak om te rebranden was er niet direct vanuit kwaliteitsperspectief. Vanuit menselijk perspectief wel. We zijn daarom eerst gestart met het bepalen van haar merkverhaal. Wat is haar persoonlijke ambitie? Hoe wil ze dit integreren in haar bedrijf. Dit was een interessante zoektocht met resultaat.

Onderscheidend vermogen

De hele sterke meningen die precies verdeeld waren in 50/50 is een interessant vertrekpunt.

Beeld bij het project

Ook interesse in Strategisch traject?

Laten wij samenwerken!

Contact opnemen

Aan de slag!