Blog

Het latterliggjøring principe > de conversie killer

Latterliggjøring… of in het Nederlands vertaald: gezwets.

De definitie van zwetsen = praten zonder na te denken over wat je zegt.

Alternatieve duidingen: blagueren, dazen, leuteren, lullen, onzin uitkramen, zeveren, zwammen, raaskallen, bluffen, grootspreken, opscheppen. Komt veelal voor in vriendschappelijk setting, sportkantines, verjaardagen, kroeg, feestjes of op de buurt bbq. En, gek genoeg, ook regelmatig in blogs, op social media, op websites en tijdens presentaties.

De gevolgen van zwetsen

Ik wil je niet bang maken, maar het gevolg van gezwets is verslappende aandacht bij jouw luisteraars en lezers. Een ander gevolg is een gebrek aan actie nadat jij hebt gepraat of ze jouw tekst hebben gelezen. Als jij zwetst begrijpt de ander over het algemeen niet wat je bedoeld. Je praat om de kern van de zaak heen of soms zelfs helemaal de verkeerde kant op. Als je met regelmaat zwetst kan dat ten koste gaan van je gun factor. Als jij geen moeite stopt in je eigen bedrijf en verhaal, waarom zouden wij dat dan wel doen.

Goed nieuws

Positiviteit is het uitgangspunt (echt altijd) en het goede nieuws is dat we met z’n allen de kans hebben om Latterliggjøring te voorkomen.

Stap 1: je hebt een doelstelling nodig. Wat wil je bereiken?
Stap 2: je hebt een plan nodig om dat doel te gaan bereiken.
Stap 3: bepaal je doelgroep en de middelen om die mensen te bereiken.
Stap 4: ga het doen, want nu weet je wat je wil vertellen en met wie je communiceert.

Nazorg
Wil je naar aanleiding van dit artikel praten?
Ben je het zelf ook zat dat het niet concreet wordt?
Heb je het gevoel dat je kansen laat liggen?

Laten we connecten. Ben benieuwd naar jouw case.

ps. ben groot voorstander van Latterliggjøring met koffie. Ideale manier om elkaar wat beter te leren kennen.

 

Wat doe jij als jouw markt opeens veranderd?
Marketing: Het imposter syndroom. Heb jij er last van? Test het hier.
Creatief proces

Koffie, Vitamines �… 1 juli 2021 Intrinsiek gemotiveer… 5 augustus 2021