Blog

Koffie, Vitamines & Dragons’​ Den

In 24 uur je outfit, je pitch en een Piaggio koffiebar regelen voor Dragons’ Den, dat is wat Stefan en Florian, de mannen achter Cupplement typeert! Als er een kans is moet je die grijpen en zo is het ook als je wilt ondernemen. Terwijl Jort Kelder nog even helpt met de stropdas, maken ze zich klaar voor hun kans op een investering bij de Dragons. Na 5 minuten lopen de ‘coffee guys’ met een investering van 300k naar buiten, terwijl Jort zijn zwaard over de champagne fles laat glijden om het te vieren.

Marketing Deep Dive

Cupplement is een van de start-ups die we begeleid hebben tijdens onze Marketing Deepdive sessies aan de Vrije Universiteit van Amsterdam. In dit interview praten we met Florian om te horen waar ze nu staan!

Vrije Universiteit van Amsterdam

Twee jaar gelden kwamen ze erachter dat doorhalen en hard studeren met behulp van RedBull niet ideaal is. Zo kwamen ze op het idee voor Cupplement, koffie in combinatie met super-foods en vitamine. Na anderhalf jaar onderzoeken en proberen hebben ze met behulp van Dlab aan de VU hun eerste batch Cupplement cups laten maken en met succes. De eerste 10.000 cups werden verkocht en na aardig wat publiciteit o.a. door Dragons’ Den hebben Florian en Stefan ook de volgende batch op basis van pre-orders al verkocht. Kortom Cupplement is lekker op weg.

"Ze hebben er het maximale uitgehaald, meer sales, meer publiciteit en betere investeerders." 

Dragons Den

Terugkomend op hun avontuur bij Dragons’ Den vertelt Florian dat in eerste instantie van de vijf dragons, 3 dragons interesse hadden. Pieter Schoen, Michel Perridon en Nikki Plessen. Met name Nikki was erg enthousiast en wilde Cupplement heel graag aan zich binden. Uiteindelijk kwam Pieter met een mooier voorstel en ondanks het aantrekkelijke aanbod van Nikki, die ook haar volledige marketing team wilde inzetten, kozen de mannen voor Pieter Schoen.

Een mooie deal, maar hoe gaat dit nu verder. Verrassend genoeg vertelt Florian ons dat ze na de uitzending met een investment manager te maken kregen ipv met Pieter zelf, wat niet helemaal was wat ze gehoopt hadden. Na dat het stof was gaan liggen vonden ze 30% van de aandelen voor 300k ook te veel, op voorhand hadden ze al besloten eigenijk niet meer dan 15% te willen afstaan. Met als resultaat dat ze de deal uiteindelijk hebben afgewezen.

Next steps

Door de publiciteit die ze hebben gekregen via Dragons’ Den hebben zich meer investeerders gemeld, met passendere deals. Kortom ze hebben er het maximale uitgehaald, meer sales, meer publiciteit en betere investeerders.

Voor nu is Cupplement bezig met de opvolger van hun superkoffie: ‘Immunity Blend’ o.a. met Vitamine D, magnesium en zink, ter ondersteuning van jouw immuunsysteem. Wij houden ze in ieder geval in de gaten. Heb jij ook behoefte aan deze koffie met een gezonde kick? Kijk dan op www.cupplement.nl.


Cupplement is een van de startups die wij (Herman Poort en Dennis Hardes) begeleid hebben met ons marketingprogramma voor startups. Dit doen wij vanuit ons label www.goldenwalkman.nl  >> Marketing for start-ups

Marketing: waarom wor… 27 maart 2021 Strong enough to do it BlahBlah foto voor bij blog Het latterliggjøring… 20 juli 2021