Blog

Luisteren in hokjes

20 juli 2020 No Response

Luisteren in hokjes. Je zit in een gesprek en jouw gesprekspartner probeert al tijdens jouw eerste zinnen in te haken. Soms uit enthousiasme, soms om te laten zien dat ze jou begrijpen, vaak omdat ze jou direct iets willen verkopen / iets van jou willen. Ik ga uit van het positieve dat mensen het goed bedoelen, maar het is een gemiste kans. Vaak luisteren ze wel naar wat je letterlijk zegt, maar plaatsen dat direct in hun hokje. Je wordt dan inhoudelijk niet gehoord.

Anders gezegd: slecht gesprek, geen klik, geen vertrouwen, geen verkoop.

Dit is wat ik veel bedrijven ook zie doen. Teveel denken vanuit hun product, dienst of eigen visie. Als je de kans pakt om écht te luisteren naar je doelgroep kan je betere oplossingen bedenken, een diepere connectie aangaan en meer rendement halen uit je marketing en promotie.

Je moet het wel durven, want als je écht luistert dan kan je ook tot de conclusie komen dat jouw markt anders in elkaar zit dan jij dacht. Durf eerlijk te zijn en ga voor maximale impact voor jouw klant. Alles begint met oprechte interesse en goed luisteren.


0 Comment

Would you like to join the discussion? Feel free to contribute!

Write a Reply or Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Is drukwerk dood? 16 juli 2020 Case: Rebranding IDDS… 24 juli 2020